Tuesday, January 17, 2012

semua hasil titik peluh ku menghasilkan model yang boleh di banggakan







mata buta sebelah akibat pertempuran terdahulu ........ aiseh dah jadi macam lanun dahhhhhh


nak tahu bagaimana nak buat sungai senang aje pertama beli silicon yang buat tampal  kaca tu lepas tu ambik gam budak sekolah yang cecair jernih tu dan yang terakhir pva glue untuk riak air ....... mula mula picit silicon dan buatlah macam riak air mengalir macam dalam gambar lepas silicon dah kering warnalah air tu dalam dio aku aku gunakan warna biru dan putih dan biarkan dia kering ........ bila dah kering kau curahkan gam budak sekolah tapi mesti warna jernih biarkan semalaman ............ dah kering ambik pva glue lepas tu korang buatlah corak riak air mengalir ............ lepas tu apa lagi dah jadilah model air kau tu hahahhah jgn marah ok gurau aje
























88mm anti gun


masuk kawasan kena tunjuk id

leichte Schützenpanzerwagen Sd.Kfz.250 yang rosak cuba di baiki tetapi tiada alat ganti jadi tersadailah jawabnya




basikal tua yang aku kebas dari diorama terdahulu



browning 50 cal yang ada atas tank diorama ini sahaja aku letak bersesuaian dengan tema counter attack oleh pihak german ........kononya pihak german telah menawan supply depot pihak america dan jadinya beberapa item dari pihak lawan di gunapakai untuk menetang pihak empunya terdahulu perhatikan juga pasukan elite payung terjun yang di beri briefing oleh komandan yang buta sebelah mata 



makan time and rehat








pemandangan indah rumahku di waktu pagi 
4 diorama yang telah aku siapkan dan akan di displaykan didalam almari kaca kelak ,,,,,, enjoy melihat dan selamat bermodel .......... hahahahah



2 comments:

  1. Salam, bagus imaginasi kau buat diorama. Aku suka. Hehe... Diorama World ROck!.

    ReplyDelete
  2. sekarang aku tgk buat marder 111 tapi tak tahu bila nak habis ............ hmmmmmmmmm

    ReplyDelete