Tuesday, January 10, 2012

model skala 1/35

dah begitu lama aku membuat model skala1/35 terutamanya model daripada tamiya . kebanyakan model yang aku paling minati adalah dari jenama tamiya dan paling aku minati adalah membuat kereta kebal jerman ww2.kalau di ikutkan sejak aku berumur 6 atau 7 tahun lagi aku dah membuat model pada skala ini . aku mula meminati membuat model dalam skala ini ada bermula daripada minatku dalam bidang ketenteraan dan juga aku ada satu cerita menarik yang aku ingin kongsikan disini .........ianya bermula pada sekitar tahun1985 atau 1986 ketika itu aku berumur dalam 5 tahun atau 6 tahun ..... biasalah pada masa itu 80an kan tengah hot fesyen ala2 lady gaga sekarang nie . jadi mak aku pada ketika itu baru berumur 20an mestilah mengikuti perkembangan fesyen ketika itu . fesyen rambut lah yang paling di tonjolkan pada zaman itu .jadi pada ketika itu kerap kali jugalah mak aku pergi ke salon rambut di city square dan ampang park ( masa tu nielah tempat yang paling gah sekali dulu mana ada klcc kan ) jadi nya kalau nak buat rambut kenalah aku ikut sekali dan kenalah jugak aku tunggu berjam2 kat sana , jadi sambil menuggu mak menyiapkan fesyen rambutnya jadi aku pun merayaplah sekitar city square ,rayap punya rayap aku jumpalah satu kedai model skala ketenteraan dekat situ jadi buat kali pandangan peratam aku pun telah jatuh cinta pada model skala ini .........

No comments:

Post a Comment